Gebruik LinkedIn’s Zoekwoorden Slim
Net als bij Google, gebruiken opdrachtgevers op LinkedIn zoekwoorden om freelancers te vinden. Zorg er dus voor dat je de juiste zoekwoorden in je profiel hebt staan. Gebruik termen die je doelgroep zou intypen, zoals “freelance webdesigner”, “SEO specialist”, “copywriter”, of “social media expert”. Zorg ervoor dat deze woorden op een natuurlijke manier terugkomen in je headline, “Over Mij”-sectie en in je ervaring.
Blijf je Profiel Continu Bijwerken
Een geoptimaliseerd LinkedIn-profiel is nooit ‘af’. Blijf je profiel updaten naarmate je nieuwe projecten voltooit of vaardigheden ontwikkelt. Hierdoor blijf je relevant en zichtbaar voor potentiële opdrachtgevers. Een actueel profiel toont bovendien aan dat je actief bezig bent met je carrière, wat een positief signaal is voor opdrachtgevers.
Met een geoptimaliseerd LinkedIn-profiel vergroot je jouw kans om op te vallen en nieuwe freelance opdrachten binnen te halen. Het vergt enige tijd en inspanning om alle onderdelen goed in te vullen, maar het is de investering meer dan waard. Door jezelf professioneel te presenteren en actief te netwerken, kun je LinkedIn gebruiken als krachtige tool om jouw freelance carrière te laten groeien.